Gå til hovedindhold

Vejledning ansøgning Høretekniske Hjælpemidler

Vejledning ansøgning Høretekniske Hjælpemidler

  • Læs op

Indhold

    Hvordan ansøger jeg om et høreteknisk hjælpemiddel?

    Er du borger i Aarhus kommune, barn eller voksen? Har du en hørenedsættelse, der giver behov for et hjælpemiddel? Så kan du søge direkte hjælp hos Høreteamet hos Center for Specialrådgivning Aarhus.

    Ansøg om hjælpemiddel via borger.dk

    Ved at følge linket åbner du en ny fane på borger.dk, hvor du kan skrive din ansøgning som digital post (se nedenfor, hvad en ansøgning skal indeholde). Du vil modtage en besked i din e-boks, så snart din ansøgning er modtaget og gennemgået af Høreteamet.

    Husk du skal bruge Mit-ID for at logge på borger.dk.

    Din ansøgning skal indeholde

    • Dit fulde navn, adresse og CPR-nr.
    • Dit telefonnummer
    • Hvis du søger for dit barn, skal barnets fulde navn, adresse og CPR-nr. oplyses
    • Beskrivelse af dit problem
      • Hvorfor søger du hjælpemiddel eller udredning
      • Hvordan påvirker din funktionsnedsættelse dig i din dagligdag
      • Hvor ofte har du problemer, der eventuelt kræver et hjælpemiddel 
    • Hvad du søger om
      • Kan være et eller flere specifikke hjælpemidler
      • Kan være hjælp til at finde det rigtige hjælpemiddel i forhold til de problemer, du oplever i dagligdagen
    • Dokumentation
      • Du skal vedlægge en hørekurve fra for eksempel din ørelæge eller Audiologisk klinik
    • Husk samtykkeerklæring
      • Du giver dit samtykke til, at kommunen kan indhente yderligere oplysninger om dine helbredsforhold, hvis det har betydning for behandlingen af din ansøgning
    Sidst opdateret: 12. oktober 2023